< Antes Fotoblogg -

Giftig gas

Skulle åka till Gävle idag för att göra en sak men hade inte så bråttom dit så åkte en annan väg än motorvägen. När jag åkte förbi en avtagsväg till höger ser jag massa blåljus och brandbilar och poliser stå lite längre in så jag vände och tänkte kolla vad det var.
Gick fram till räddningsledaren och frågade vad som hänt och han sa att det var någon syra som läckt ut.
Jag tog några bilder och åkte snabbt hem igen för att skicka några bilder till tidningen eftersom jag inte såg någon annan fotograf där.
Sen när jag var på väg till Gävle igen så ringer Arbetarbladet mig och frågar om de får använda bilden på hemsidan och det är klart dom fick. Jag frågade också om jag får ersättning för bilden och han frågade hur mycket jag ville ha..
Jag hänvisade till prislistan som finns på SFF (ca 750 kr/bild) och han sa att de egentligen inte brukar betala pengar för bilder men att jag kunde få 500 kr, så det säger man ju inte nej till! :)
Läs vad som hände här: http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/gavle/1.2230885-tva-till-sjukhus-av-giftig-gas

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul :)

Inte olyckan, utan att du fick lön för ditt fotograferande ;)

2010-08-05 @ 22:06:37
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0