< Antes Fotoblogg -

Djerba, Tunisien 2 sept

Gick ut med kameran när jag hade vaknat :)
Den här dagen var också den varmaste, måste varit över 40 grader varmt!!
Såg den här hunden ligga i mitten mellan vägarna. Trodde först det var ett får när jag såg den på långt håll men det var tydligen en hund som blivit påkörd..
Mamma gav städerskan lite dricks och efteråt såg det åt såhär när hon bäddat färdigt, blommor på sängarna :P
Sen blev det slappt vid poolen
Åkte till Midoun på eftermiddagen för att kolla på marknaden. Det var den värsta marknad jag varit på, så fort vi kom dit börja folk ropa, slita och dra oss till deras marknadsstånd. Överpriser som in i helvete var det där också! Kollade på en vattenpipa som kostade 12 dinar på ett supermarket, samma på marknaden kostade 480 dinar!? Det var liksom över 3000 svenska kronor mer än i vanliga affären... Fast efter en kvarts prutande så fick jag ner den till 11 dinar :P
Det var så grymt varmt som sagt så varken jag, mamma eller syrran orkade gå där särskilt länge.
Jag ville fota på marknaden men vågade inte ta fram systemkameran eftersom alla slet i oss, tog några bilder på kompaktkameran bara..

Kommentarer
Postat av: sarah

stackars hund :'( bryr sig ingen om påkörda djur där?

2010-09-14 @ 19:01:04
URL: http://sarahceciliacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0