< Antes Fotoblogg -

Studiofoto

Jag har velat prova på att fota i en riktig studio så jag har frågat flera fotografer i närheten om jag skulle kunna få komma och lära mig lite mer om det. Men ingen har velat ta emot mig. Så förra veckan såg jag en annons i tidningen om Per Broberg och Brobergfoto.se. Jag mailade honom och frågade, idag fick jag komma till hans studio :)
Vi började med lite teori eftersom jag aldrig har fotograferat i en studio förut, han förklarade lite om blixtarna och annan ljussättning. Sen fick jag börja fota.
Alla bilder är tagna med Canon EF 50mm/1.8.
Den här bilden är tagen i början när vi ställde in ljuset.
Eftersom vi inte hade någon modell fick Per ställa upp bara för att jag skulle få träna :)

Och sist men inte minst visade han lite redigeringsknep i Photoshop.
Det var några roliga timmar och jag lärde mig en hel del!

Kommentarer
Postat av: Ville

Kul att testa på studiofoto, helt ok resultat med :)

2010-01-19 @ 19:53:00
Postat av: Annika

Gu va kul! Avis!! De e ju toppen när man får lära sig ngt nytt å mer om det man gillar :)

2010-01-20 @ 15:33:21
URL: http://s-a-g-a.blogspot.com
Postat av: filippaaa&lina

riktigt fina bilder!

kommentera våran blogg :)

2010-01-24 @ 19:01:40
URL: http://filippaandlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0